כוללת בתוכה את כל ההבטים של התנועה- מטוריקה עדינה, גסה, שרירים פנימיים באברי הגוף והחישה, יציבה.
משפיע על מנגנוני הוויסות של הגוף- ויסות חושי, ויסות רגשי, רגיעה, רעב ושובע, שינה וערות ועוד.
במה מזינים את הגוף- הנקה, מעבר למזון מוצק, תפריט מאוזן.
תוצר של התפתחות תקינה של התשתיות. כשהתשתיות מתפתחות תקין התינוק יהנה מבריאות מיטבית של מערכת החיסון, הנשימה, העיכול, העור .
השפעות הסביבה בה התינוק חי- האוירה המשפחתית, הדמויות המשמעותיות, גישות החינוך, דרכי התקשורת וההתנהגויות הנילוות.
הי, אני טל ואת כל מה שאני יודעת למדתי מילדים.
אני מטפלת, יזמית ומייסדת טיפל’ה- הקליניקה ההוליסטית לטיפול בתינוקות וילדים.
אני מטפלת בתינוקות וילדים, ומלווה משפחות מעל ל-25 שנים.
הקמתי וניהלתי את המסלול ל”ספורט טיפולי הוליסטי לתינוקות וילדים” בשיתוף מכללת רידמן במהלך העשור האחרון.
חיברתי את הספר “תשעה שעורים בהתפתחות התינוק”
ואני מגישה את הפודקאסט “מדברים ילדים”.
את הקריירה המקצועית שלי השקעתי בחקירה וניסיון להבין את עולמם של תינוקות וילדים. חקירה שהובילה לפתוח גישה הערכתית וטיפולית הנקראת “רפואה הוליסטית לילדים”- השאובה מעולמות תוכן שונים אליהם נחשפתי במהלך כמעט שלושה עשורים ומאלפי ילדים ומשפחות שליוויתי וטיפלתי בהם לאורך השנים, וכמובן מאתגרי ההורות שלי לשתי בנותי.
אני מאמינה גדולה בחיבורים- בין אנשים, בין גישות, בין מקורות ידע. כל הוויתי מתקיימת בחיבור השואב את כוחו מידע טבעי וקדום וידע עדכני, ומתוך הבנה שבינהם יש מאגר גדול של תבונה וכוח. לכן לאורך השנים השקעתי את כל המאמצים בחיבור בין דיספלינות אותן למדתי וחקרתי לעומק- גישות טיפול השאובות מעולם הרפואה המשלימה, עולם הספורט והחינוך.
המסע שלי הוא מסע של רבים. רבים המאמינים כי יש לנו חובה חברתית, ערכית ומוסרית להציע לילדים שלנו את כל מה שהם זקוקים לו לטובת ההתפתחות והגדילה שלהם כבר מגיל הלידה. מסע של רבים המאמינים כי יש מקום לדעות, לגישות, לתפיסות ובלבד שהמטרה שלהם היא להיטיב ולקדם.
אני מזמינה אתכם באהבה להיות חלק מהמסע של כולנו. המסע למען עתיד החברה שלנו.
על פי הגישה, החל מרגע לידתו בונה התינוק את יכולת השליטה המוטורית חושית בתהליך סדור, מובנה ופלאי.
יכולת זו, מהווה את בסיס המוטורי חושי להתפתחות תפקודים בסיסיים כגון- היכולת לנשום, לנוע, לאכול, לדבר לשחק, לישון.
על בסיס התפקודים הבסיסיים מתפתחים ונבנים תפקודים מורכבים כגון- יכולות ויסות, קואורדינציה מורכבת, כישורים חברתיים, הבטים רגשיים, כישורי למידה ועוד.
דרך ניתוח התהליך ההתפתחותי והבנת השפעותיו על תפקודי היום יום אנו מזהים אלו תהליכים מיומנויות תפקודיות, או אבני דרך על הרצף ההתפתחותי לא התפתחו כמצופה (מבחינת מועד ואיכות) ומהי תרומתם לקשיים התפקודיים אותם הילד מציג.
באמצעות תרגילים תואמי גיל ושלב התפתחותי, טכניקות מגע שונות והדרכה ממוקדת להורים אנו מבססים מחדש את הרצף ועל ידי כך נותנים מענה לקשיים.