טיפלה

האכלה מבקבוק קלה יותר מהנקה עבור התינוק. בעוד שבהנקה התינוק נדרש להתאמץ על מנת להנות מהחלב, בהזנה מבקבוק החלב מגיע אל הפה בהרבה פחות מאמץ. זו אחת הסיבות לכך שפעמים רבות תינוקות אוכלים כמות גדולה יותר ממה שהם זקוקים לה. האכלה נכונה תעזור לתינוק לאכול את הכמות הנדרשת לו ולסיים כשהוא שבע.

ביסוס מנגנון הרעב והשובע חיוני לתהליך ההתפתחות של התינוק שלכם. הוא יבקש אוכל כשירגיש רעב ובכל זמן אחר, יכיר צרכים אחרים שמתקיימים בו- עייפות, רצון לנחמה וחיבוק, צורך בהרגעה וכולי. הפרדה בין תחושות וצרכים היא זו המאפשרת לתינוק לבנות ויסות פנימי.

האכלה במרווחי זמן קבועים יחסית יעזרו לתינוק לפתח זמני שינה קבועים. ככל שיגדל יפתחו מרווחי זמן בהם התינוק לא יהיה רעב ולא יהיה עייף ואלה יהיו מרווחי הזמן בו הוא יכול להנות משכיבה על הבטן במשטח ולהתפתח.

הנה כמה כללים להאכלה נכונה:

  • בחרו פיטמה בעלת הזרימה האיטית ביותר.
  • הניחו את הבקבוק על השפה העליונה כדי שהתינוק ירגיש בה ויפתח בעצמו את הפה. אז הכניסו את הפטמה בהדרגה עד שהשפתיים של התינוק יעטפו את הפטמה.
  • אחזו את הבקבוק כשהוא מקביל לרצפה ובזווית של 90 מעלות לפה של התינוק. כך הפטמה לא תתמלא בחלב והתינוק יהיה חייב להיות פעיל בשאיבת החלב. ברגע שתראו שהוא נח, תוכלו להוציא את הפטמה ולאפשר לו לנשום ולבלוע שהוא מקבל כמות נוספת.
  • וכשתזהו האטה בשאיבות ומעוט תנועות של בליעה, זה יהיה הסימן שהתינוק שלכם סיים לאכול. כעת אפשר להוציא את הבקבוק ולאפשר לו להרדם. אפשר להציע מוצץ ולאפשר לו להנות ממציצה שאינה מבינה אוכל.
  • בסיום הארוחה, גם אם התינוק עדין בוכה, נסו שלא לתת לו כמות נוספת. אפשרו לו להבחין בתחושת השובע. היא תגיע כרבע שעה לאחר סיום הארוחה. בינתיים אחזו בו, אפשרו לו לשחרר גזים, הרגיעו. תוך דקות ספורות תגלו שהוא רגוע ושקט.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן