טיפלה

האכלה נינוחה קשורה גם בבשלות של התינוק וגם ביכולות ההתפתחותיות. למשל צריכה להיות שליטה טובה בתפקודי הפה, כזו המתאימה לשלב ולגיל של התינוק. זה אומר שהתינוק יודע לפתוח את הפה ולסגור אותו בצורה טובה על פטמת השד או הבקבוק, להניע  בצורה טובה את הלשון, לווסת את הבליעה עם הנשימה. התחושה בפה צריכה להיות מווסתת.  הגוף של  התינוק צריך להיות רפוי ונינוח, ללא מתח מיותר בשרירים או אי נוחות. כל אלה מאפשרים לו להיות פעיל בתהליך. הרי גם כאשר אתם מאכילים אותו, בסופו של דבר הוא אמור לעשות את פעולת האכילה באופן עצמאי.

אז הנה כמה דגשים לביסוס האכלה תקינה:

במהלך השבועות הראשונים נסו למצוא זמני האכלה שחוזרים על עצמם. ברגע שתזהו 1 או 2 זמנים קבועים תוכלו לבסס סביבם התחלה של סדר, של שגרה.

אם התינוק בוכה בין זמני האכלה, אני מזמינה אתכם לנסות לעצור לרגע ולהקשיב לסימנים. האם הוא באמת רעב? או שאולי הוא אכל לפני זמן קצר וכעת הוא עייף ומבקש לישון ? אולי הבטן מציקה לו? אם כן, עשו הפסקה בהאכלה, השכיבו את התינוק על הבטן, הצמידו ברכיים לבטן ועשו מעט תרגילי שחרור- סיבובים קטנים ואיטיים, סיבובים גדולים יותר, הטייה עדינה ואיטית מצד לצד..שחרור הבטן והאגן יאפשרו לתינוק להתרוקן בצורה יעילה וטובה. אז כשההרגשה שלו תשתפר הוא יוכל לחזור לאכול בנינוחות.

והנה עוד טיפ שיעזור לכם לבחון את איכות ההאכלה והאכילה: קצב העליה במשקל.

עלייה במשקל היא מדד חשוב המעיד על גדילה תקינה ומהווה בסיס להתפתחות ותפקוד תקינים, ולכן נרצה לראות עליה במשקל שהיא מידתית, קבועה ולאורך הזמן. עלייה במשקל היא לא רק פונקציה של כמות האוכל. היא תוצאה של גורמים שונים הפועלים יחדיו- כמות המזון, האיכות שלו, איכות ההאכלה, איכות השינה, המזג הכללי. אכילה במרווחי זמן קבועים, תוך הקשבה לתחושת השובע, נינוחות ורגיעה כלליים, שינה מספקת, יציאות תקינות (בהנקה כמעט כל ארוחה ובבקבוק לפחות אחת ליום) וטיטולים רטובים לאורך היום הם מדד לאיכות ההזנה ויבטיחו עליה מיטבית במשקל.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן