טיפלה

כמה טבעי זה לאחוז את התינוק שלכם על הידיים. קרוב קרוב אליך כך שהוא יכול להקשיב לקצב הלב שלך ממש כפי שהרגיש ברחם. קרוב אליך כך שהוא יכול להריח את ריח גופך ולשמוע את נשימתך. הקרבה הזו חשובה כל כך עבורו,  ולא פחות מזה עבורכם. בשבועות הראשונים לחיים הצורך של התינוק במגע הוא צורך קיומי ממש ואין סיבה לחשוש מפינוק. יכול להיות שגם אתם מרגישים את הצורך הזה, וגם בעבורכם הוא מרגיש ממש קיומי- וזה מצוין. מגע הוא תנאי הכרחי ממש לגדילה והתפתחות.

נכון, יש המון דרכים להחזיק תינוק וכולן טובות ומנחמות, אך יש כאלה שמותאמות לגיל ולצרכים ההתפתחותיים וכדאי לשלב אותן באופן מודע.

אחיזת ערסול- באחיזה זו ראשו של התינוק נח באזור המרפק שלך והיד שנייה מערסלת עליה את רגליו כשהן מכופפות. כשהרגליים מכופפות לכיוון הבטן הגב נשמר ארוך ומעוגל. חשוב לשים לב לכך שהראש יהיה רק במעט גבוה מהאגן. האחיזה הזו שומרת את התינוק שלך אסוף ומאורגן, נותנת לו תחושה עמוקה של ביטחון ומייצרת עבורו בסיס נכון להתפתחות. זוהי האחיזה השכיחה ביותר בשבועות הראשונים לחיים- לזמני הרדמה ושינה, האכלה, וכמובן לזמנים שהם נטו זמני אהבה.

אגב, זוהי התנוחה המומלצת יותר גם לנשיאה במנשא. מנשא ערסול בד הוא המנשא המועדף עלי מבחינה ההשפעות ההתפתחותיות. אם אתם מעדיפים לשאת את התינוק במנשא אנכי אני ממליצה לשאת אותו כשפניו מופנות אליכם, הרגליים מכופפות מתחת לבטן והגב מעוגל. תנוחה זו במנשא מתאימה לשבועות הראשונים. לקראת גיל חודשיים רבים מעבירים את התינוק לנשיאה כשפניו מופנות כלפי חוץ- תנוחה פחות מומלצת עליה נדבר בהמשך.

אחיזת התינוק על הכתף גם היא אחיזה חשובה וטובה. באחיזה הזו שתי הידיים של התינוק מונחות מעבר לכתף, וגופו שעון עליכם. בגלל שיש לכולנו נטייה להשתמש בצד אחד, אולי תגלו שאתם אוחזים בו בצד אחד באופן קבוע. אם זה אכן כך, נסו לשלב אחיזה גם על הכתף השנייה שלך. החשיפה לשני הצדדים תעודד את תנועת הראש ואת הסקרנות לראות את המרחב החדש.

ומה לגבי אחיזת נמר על העץ? באחיזה זו התינוק שוכב כשבטנו על האמה שלכם, ראש נח באזור המרפק. כף היד שלכם תומכת בו באזור האגן. על מנת השגב ישאר עגול והתנוחה תספק את תחושת ההתכנסות אני ממש ממליצה לכופף את הברכיים לכיוון הבטן ולתמוך בהן בעזרת היד השנייה. שימו לב לכך שכל בטנו של התינוק שעונה על ידכם והוא נמצא בקו אופקי לרצפה, וכמובן, אל תשכחו להחליף את הצדדים על מנת לגוון את החשיפה.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן