טיפלה

רגע הלידה הוא רגע מכונן. הלידה מאחוריכם והנה אתם חובקים בידכם את הפלא, הפלא שחיכיתם לו כל כך הרבה זמן. ברגע הזה בדיוק, בו אתם חובקים האחד את השני ואת תינוקכם, הכל משתנה. ברגע הזה הפכתם למשפחה המסע שלכם כולל התפתחות וצמיחה של כל אחד ואחת מכם, שלכם כזוג ושלכם כמשפחה. מסלולי צמיחה שונים שמתאחדים לאחד. וכמו במסע אל עבר הלא מוכר יש מקום לשאלות, תהיות, אפיו קצת חששות. ומקום לכל החלומות, תפיסות העולם ותקוות. אין טבעי מזה.

כמה גדול הרגע הזה בו הפכתם משפחה. כמה מבלבל הוא. מהרגע הזה אתם רתומים ומסורים לתת לתינוק שלכם את כל מה שהוא זקוק לו. ברגע הזה, הצרכים שלו קודמים לצרכים שלכם- הוא הרי תלוי בכם באופן מלא וזקוק לכם לצורך הגדילה וההתפתחות שלו.

אלא שכדי שתוכלו למלא את הצרכים של התינוק שלכם במלואם, חשוב שתהיו רגישים למלא, גם אם באופן חלקי את הצרכים שלכם- כבני אדם וכזוג.

כבני אדם יש לנו צרכים שונים ורובם מתנקזים לרצון להיות חלק, להשתייך, להראות, להרגיש בעלי ערך ומשמעות. מילה טובה, הבעת הערכה, הקשבה, קפה טעים, ארוחת צהריים, ליטוף הראש וכמובן חיבוק אקראי ללא מטרה- אלו בדיוק המחוות הפשוטות שיכולות לענות על הצרכים שלכם בתקופה כל כך מורכבת. בתוך כל אחת מהפעולות הפשוטות הללו מגולמת חמלה אמיתית, הערכה ומסר גלוי שאומר- אני רואה אותך. אני רואה שקשה לך ואני פה איתך, את.ה לא לבד.

השבועות הראשונים בחיי המשפחה עמוסים, מרגשים, סוערים. הם מפגישים אותנו עם תחושות, מחשבות ורגשות שאולי טרם חווינו בעוצמות אלה. באחת נדמה שהעולם כפי שהכרנו אותו כזוג כבר לא קיים יותר. נראה שכל מה שחשבנו על עצמנו, האמנו בעצמנו ותכננו שנעשה- חסר משמעות ולא עומד במבחן המציאות. ונדרש זמן, ונדרשת סבלנות ובעיקר נדרשת המון הכלה והבנה- שכולנו, אנחנו והתינוק, זקוקים לזמן להסתגל. למציאות החדשה, לעצמינו החדשים, לתינוק החדש.

ישנם הרבה כלים, פתרונות ודרכים להקל על תהליך ההסתגלות, ולכולם יש מקום, ואם אתם מרגישים שאתם זקוקים ליד מכוונת, אל תהססו לפנות לעזרה. אלא שמעל לכל, ורגע לפני הכל, נתבונן מסביב, ניקח כמה נשימות עמוקות, נתבונן האחד בשני וניזכר בדברים שהביאו אותנו לרגע הזה בדיוק- ובמקום הזה נרפה, נשתהה, נחווה ונזכור כמה אנחנו ברי מזל.

 

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן