טיפלה

זמן האמבטיה הוא זמן של הנאה גדולה. בזמן הזה התינוק נהנה מתחושת המים על גופו ומחקירת גופו, ואתם נהנים מזמן איכותי של תקשורת וחוויה. אבל כל זה לא כל כך מתקיים בשבועות הראשונים לחיים. מדוע? כי התינוק שלכם ממש קטנטן. שכבת העור שלו מאד עדינה ורמת הגירוי בו גבוהה, המשקל עדין נמוך, ההפשטה וההלבשה כמו גם המעבר למים והיציאה מהם ללא הבגדים- עלולים להיות לא פשוטים עבורו וגם עבורכם. בנוסף, לעתים קרובות השבועות הראשונים כל כך עמוסים ומתישים שההתארגנות לאמבטיה הופכת למסורבלת ומקשה. בשבועות אלה התינוק שלכם מעדיף להיות אסוף, מוחזק היטב וקרוב אליכם. זה לא אומר שאי אפשר לקלח, זה רק אומר שחשוב שנבין שאולי הוא ברגעים אלה לא חווה את החוויה כפי שאנחנו חווים.

אז איך בכל זאת ניצור חוויה נעימה וחיובית?

ראשית החליטו בינכם האם המקלחת חיונית בימים אלה? האם הערך המצטבר גדול מההתמודדות כולה? יתכן שתוכלו להסכים לכך שבימים אלה תסתפקו בשטיפת אזור החיתול מתחת לברז מים חמימים והעברת בד נעים על הגוף לניקוי ורענון. בעוד מספר שבועות קטן, כשהתינוק יגדל, יעלה מעט במשקלו, כשתתחזקי, כשתחושו שאתם מתרגלים לשגרה החדשה- תוכלו כולכם להנות מחוויה מקלחת נעימה.

ובמידה ותחליטו שחשוב לכם לקלח את התינוק גם בשבועות אלה הנה כמה המלצות לחוויה מיטיבה:

על מנת שהתינוק שלכם יהנה מהחוויה מומלץ שלא להכניסו לאמבטיה כשהוא עייף או רעב. שעות הצהריים הן שעות מומלצות.

הכינו מראש את הסביבה לשלב היציאה מהמקלחת. פרסו את הבגדים על המשטח בשתי שכבות. אפשר אפילו להלביש את הבגדים אלה באלה וכך לקצר את תהליך ההלבשה.

בחרו אמבט קטן, כזה שיוכל לתת לתינוק שלכם תחושה עוטפת ומכנסת.

עטפו את כל גופו של התינוק בבד טטרה והכניסו אותו למים בעודו עטוף.

הכניסו את התינוק למים בהדרגה כך שיוכל להתרגל למים.

השתמשו בבד הטרה לאורך כל האמבט ונקו באמצעותו את הגוף.

הניחו את האמה שלכם מתחת לבית החזה של התינוק ואפשרו לו לשהות על הבטן כשהמים מכסים את גופו. הניעו את גופו מצד לצד בעדינות ותנו לו להתמסר לתחושת המים.

הוציאו את התינוק מהמים ללא בד הטטרה ומיד עטפו במגבת יבשה.

הניחו את התינוק על משטח ההחתלה, והלבישו.

מיד לאחר מכן, אספו את התינוק אליכם בתנוחת ערסול.

חווית המקלחת מרגיעה אך גם מעייפת. עבורו זו פעולה מוטורית רב חושית לכן סביר שברגע שיצא מהמים הוא יחוש עייף יותר או רעב יותר. מענה מיידי יסייע לו להמשיך להנות מהחוויה גם לכשתסתיים.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן