טיפלה

מאחר וקשר עין יד מבוסס על שליטה בשרירים חשוב לבסס אותו דרך חיזוק יכולת השכיבה על הבטן. שכיבה איכותית על הבטן, החזקת ראש יציבה וחיזוק שרירי הידיים- יצרו מעצמם קשר עין איכותי.

גם בשכיבה על הגב ניתן לפתח קשר עין יד אך רצוי שזה יעשה בשילוב השכיבה על הבטן.

כיצד תוכלו לעודד קשר עין יד בשכיבה על הגב? הנה כמה רעיונות:

השכיבו את התינוק על הגב, וודאו שראשו נמצא במרכז.

הציעו לו צעצוע רך ומזמין, הצבוע בצבעי יסוד עזים אך לא צבעוני מדי.

את הצעצוע קרבו עד לגובה של כ- 25 סמ, מעל מרכז בית החזה- שימו לב שראשו של התינוק לא יוטה לאחור או לפנים.

במידה והתינוק לא מושיט את ידיו, הניחו את הצעצוע ועברו לגירוי של הידיים- עברו באמצעות כפפה או כדור קוצים על כל חלקי היד במגע עמוק כך שתשומת ליבו של התינוק ליד תתעורר. לאחר מספר רגעים הגישו את הצעצוע אל כך היד וצרו חיבור ועניין ראשוניים.

חזרו על הפעולות מספר פעמים כשבכל פעם אתם מרחיקים מעט את הצעצוע ומעודדים את היד להניע את היד לעברו, עד שהפעולה תושלם. שימו לב שבתנועה תהיה מעורבות גם של מפרק הכתף ולא רק של האמות.

חזרו על הפעולות גם ביד השנייה, עד להשלמה.

כעת נוכל לעודד את התינוק לשלוח את שתי ידיים בו זמנית, לאחוז את הצעצוע בשתי ידיו. על מנת לעודד אותו לעשות זאת הניחו את הצעצוע מעל למרכז בית החזה. באמצעות ידיכם עזרו לו לאחוז בצעצוע עם שתי ידיו כך שיכיר את המנח והתחושה. כעת כל מה שנותר לעשות הוא לחזור על רצף הפעולות שעשינו, הפעם עם שתי הידיים.

זכרו, התפתחות תקינה היא התפתחות סימטרית. המשמעות היא שכל מה שהתינוק שלכם אמור לעשות את כל הפעולות באופן שווה בשתי הידיים. נכון, בסופו של דבר כשאנחנו גדלים המוח שלנו בוחר עבורינו צד דומיננטי, וזה יקרה גם אצל התינוק שלך- הוא יהיה או ימני או שמאלי. אבל זה יתחיל לקרות רק לקראת גיל שלוש. עד אז, וכדי שתהיה בחירה דומיננטית טובה, התפקוד אמור להיות סימטרי.

 

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן