טיפלה

התינוק שלכם כבר מתחיל לזהות אתכם. גם אם הוא עדין לא רואה אתכם בבירור, הוא מזהה את הריח שלכם, את טון הדיבור, את הנשימות ודפיקות הלב שלכם.

עם לידתו, העולם נראה לתינוק שלכם מטושטש, מעורפל ובשני צבעים עיקריים- שחור ולבן. אולי תחשבו שהעולם נראה  לו משעמם אבל האמת היא שבחודש הראשון לחיים, זה לא כ”כ מעניין אותו. הוא רואה למרחק של כ- 20 סמ בלבד וזה כל מה שהוא זקוק לו.  זה מספיק לו כדי לזהות את השד או הבקבוק, וכדי להשלים לעצמו את המידע הוא נעזר בחושים נוספים כמו למשל חוש הריח או המגע. במילים אחרות, הוא בכלל לא צריך לראות אתכם כדי לזהות שאתם נמצאים לידו.

לקראת גיל שישה שבועות בערך, עם היציאה מהכפיפה העוברית, התינוק שלכם מתחיל להיות יותר ערני למתרחש סביבו. העולם הופך למעניין יותר ומעורר בו את הרצון להיות חלק. הגירויים החושיים מסביבו מעודדים אותו לרצות להרים את הראש. בהתחלה למעלה ולמטה ובהמשך לצדדים. וככל שהוא יתאמן בזה ויחזק את שריריו שדה הראיה שלו יתרחב, השרירים באזור הצוואר וסביב העיניים יתחזקו והראייה תתמקד ותפתח.

לקראת גיל חודשיים התינוק שלכם מסוגל כבר להתמקד בפנים שלכם כשהן רוכנות אל מולו. המקום שהכי מעניין אותו יהיה קו השעיר- כי באזור הזה ההבדלים בין הצבעים הכי עזים. יכולת המיקוד והיציבה של הראש יאפשרו לו לפתח שליטה ולעקוב עם המבט אחר הפנים שלכם (או החפץ) כשהן נעות מצד לצד.

לקראת גיל 3 חודשים, וככל שמוחו של התינוק יתפתח הוא יגלה את עולם הצבעים. כן, הוא יתחיל לגלות עניין בצעצועים צבעוניים. בו בזמן שהוא רואה אותם הוא ירצה לגעת בהם- וזה יהיה הבסיס ליצירת קשר עין יד.

ובגיל 4 חודשים, עם ההתרוממות על כפות הידיים כהכנה להעברות משקל והיפוכים, תחל להתפתח גם ראיית העומק. הראייה התלת מיימדית, הראייה המאפשרת לתינוק לראות את המרחב הסובב אותו- את פריסת החפצים במרחב, את המיקום שלהם ביחס אליו וביחס לעצמם. זה יהיה הבסיס לרצון שלו להגיע אליהם, להתקרב, להתקדם לקראתם. במילים אחרות- זה יהיה מנוע פנימי שיעורר בו את הרצון לזחול.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן