טיפלה

איך הייתם מרגישים אם הייתי אומרת לכ שהמתנה הכי גדולה שתוכלו לתת לילד שלכם נמצאת בהישג ידיכם?

מתנת העיסוי.  וזו לא מתנה חד פעמית כי אם מתנה בעלת הערך המצטבר הכי גדול שיש, מהיום, ועד בכלל…כי לעיסוי יש השפעות על מערכות ותפקודים רבים..

אולי המערכת הכי חשובה היא מערכת הקשר בינכם ובין התינוק שלכם. תחשבו על הרגע הזה בו אתם עושים עיסוי לתינוק שלך- רק את.ה והוא. אתם מעסים את כל הגוף שלו, ונוצרת בינכם הקשבה. הוא מקשיב לטון הדיבור שלך, לקצב ותוך כדי הגוף שלו נרגע ומרפה והוא מתחיל להקשיב לעצמו. הוא מרגיש את האיברים שלו בזה אחר זה, הוא מקשיב לתחושות שעולות ועם הזמן וההרגל הוא יתחיל לזהות אותן טוב יותר. את.ה קשובים למה שהגוף שלו מספר לך, ועם הזמן תדעו להתאים את העיסוי בדיוק למה שהתינוק צריך. וכך נוצר בינכם קשר עמוק, ללא מילים. קשר המבוסס על שפת המגע והוא ימשיך וילווה אתכם לאורך החיים כי הגוף תמיד זוכר.

זה בעיני הערך הכי גבוה של העיסוי. עם זאת לעיסוי יש עוד המון השפעות על מערכות הגוף. אז כמובן שקודם כל על מערכת השלד והשרירים. אותה מערכת שאחראית על תנועת הגוף של התינוק וכדי שזו תתפתח בצורה טובה יש חשיבות להכרות עם גבולות הגוף והאיברים ויצירת בסיס נכון לתנועה. אחת ההשפעות הכי גדולות של העיסוי על מערכת השלד והשרירים היא איזון המתח השרירי. כאשר המתח השרירי מאוזן, התינוק יכול להנות מתנועה חופשית ואיכותית ומהתפתחות תקינה.

גם מערכת העיכול תתפקד בצורה טובה יותר- תספוג בצורה יעילה יותר את המזון, תעזור לתינוק שלך לעלות במשקל, כמובן תקל במצב של כאבי בטן וגזים. מערכת הנשימה- תנשום עמוק יותר וטוב יותר, מערכת החיסון תתחזק ותוכל גם להגן על התינוק שלכם וגם לעזור לו להתמודד ביעילות טובה יותר במצב של חולי.

ומערכת העצבים, והמערכת ההורמונלית, ומערכת הדם. למעשה אין מערכת בגוף שלא תפעל טוב יותר תחת שגרת עיסוי.

ויש גם בונוס עבורכם- מתברר שככל שתתמידו בעיסוי כך מערכת העצבים והמערכת ההורמונלית שלכם מתאזנת. עבורך אמא זה מאד משמעותי, את תרגישי יותר רגועה, ייצור החלב שלך יגבר, והגוף שלך יפריש יותר הורמונים משככי כאבים. זו ממש תרופה להחלמה והתאוששות שלך מלידה.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן