טיפלה

היום שלך עמוס בעשייה. את מרימה את התינוק, מורידה אותו, לוקחת אותו ממקום למקום, משחקת איתו, מטיילת..

ובתוך העומס נוצרים לא אחת דפוסים שעלולים לעכב ולהקשות על התינוק שלך לשכב על הבטן. זיהוי שלהם, ושינויים קלים בהם יכולים לעשות שינוי גדול עבור התינוק שלך.

  • שכיבה נינוחה על הבטן מתחילה בחשיפה. המשמעות היא שהתינוק שלך צריך לשכב על הבטן על משטח נוקשה פרקי זמן גדלים והולכים במשך היום- גם מבחינת מספר הפעמים וגם מבחינת משך הזמן בכל פעם. זה אומר שכדאי לפנות זמנים קבועים ביום לאימון. לפחות 4 פעמים ביום כשזמן החשיפה עולה בהדרגה, דקה נוספת בכל יום. בהתחלה יתכן שהשכיבה תהיה לא נינוחה ולא מאורגנת אך עם הזמן והחשיפה אמור להתרחש שינוי.
  • הימנעי ככל שאת יכולה משימוש תדיר בטרמפולינה- המנח בו התינוק שוכב בטרמפולינה משול למנח של כחצי ישיבה. במנח הזה נוצר עומס על קרקעית האגן ושרירי הגב נשארים מכופפים (ארוכים). אולי שמת לב שמהמנח הזה התינוק שלך מנסה להרים את עצמו לישיבה, אלא שהוא עדין מאד קטן ולא מוכן לישיבה, מה גם שאנחנו לא באמת מתיישבים באופן הזה בניגוד אולי למה שנראה, משיכת הגוף לפנים לא מחזקת את שרירי הבטן אלא משאירה אותם מקוצרים וחלשים, מה שעלול לעכב רכישת תפקודים נוספים בעתיד.
  • נשיאה במנשא היא נפלאה. גם עבורך וגם עבור התינוק- הזמן הקרוב, היכולת לעשות דברים עם התינוק. אלא שלא כל מנשא ולא כל אופן נשיאה טוב באותה המידה. מנשא עמידה בו התינוק נישא כשפניו פונות החוצה עלול לעכב את היכולת לשכב על הבטן. איך זה קורה? ראשית, בשל השפעת כוח הכבידה נוצר עומס גדול על קרקעית האגן של התינוק. בנוסף, בשל השפעת אותו כוח כבידה, נוצרת הקשתה בגב כמו בתנוחת האוירון. הידיים מוטלות לצידי הגוף כשטווח התנועה במפרקי הכתפיים עולה, מה שמרחיק את הידיים מצידי הגוף. הפיסוק בין הרגלים גדל ובשכיבה על הבטן הוא עלול להקשות על היכולת של התינוק להתהפך מהבטן לגב או לעלות לעמידת שש. הראש נשמט לפנים. ככל שגופו של התינוק יתרגל למנח הזה, השכיבה על הבטן תהפוך למאתגרת יותר ויותר עבורו. אז מה אני ממליצה? אם נוח לך ואת מרגישה בטוחה, עברי למנשא ערסול. ואם את מעדיפה להישאר עם המנשא הנוכחי- נסי לצמצם את זמן החשיפה ובעת נשיאה, ארגני את הגוף של התינוק בעזרת הזרועות שלך. כרכי את זרועותיך מסביב לגופו- צמצמי מעט את טווח התנועה בכתפיים, צמצמי את הפיסוק בין הרגליים וקרבי מעט את הברכיים לכיוון הבטן כדי להאריך את שרירי הגב.
  • ומה לגבי טיול בעגלה? העדיפי עגלת אמבטיה (שכיבה מלאה) והשכיבי את התינוק שלך על הבטן. הרצון לראות מה קורה מסביבו יעודד ויאריך את השהייה בשכיבה על הבטן.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן