טיפלה

אתם בטח מבולבלים, האמת איך אפשר שלא? כל כך הרבה הנחיות, חלקן סותרות ולא ברורות- איך אפשר להבין מה נכון לעשות? להשכיב על הבטן? על הגב? בערות? בשינה?

מצד אחד- יש את ההנחיה האומרת שאסור להשכיב תינוקות על הבטן מחשש למוות בעריסה. מצד שני- זה לא סוד שהשכיבה על הבטן חשובה לתינוקות. מה עושים? איך מתמודדים עם הפער הזה?

אז בואו נעשה סדר. ונתחיל דווקא מהחלק הפשוט- כל עוד התינוק שלכם ישן וללא השגחה- השכיבו אותו על הגב.

בכל זמן אחר- בערות, בשינה כשאתם לצידו- השכיבו על הבטן.

ולמה? כי תינוקות מתפתחים רק דרך השכיבה על הבטן, וככל שזמן השכיבה על הבטן יתארך- בשינה ובערות, כך תבטיחו  לו התפתחות תקינה יותר. ומדוע זה כך? מכייון שתהליך ההתפתחות הוא תהליך של פיתוח כוח ושליטה של השרירים כנגד כוח המשיכה. ורק כשהתינוק שוכב על הבטן הוא מתאמן בהחזקת הגוף שלו, ובגיוס הכוח להתנגדות כנגד המשיכה של כוח הכבידה.

ומה החלק המורכב? שהשכיבה על הבטן ממש לא נוחה ולא נעימה לתינוקות, והאמת היא שהם ממש צודקים. כאשר הם שוכבים על הבטן- כוח הכבידה מושך את הגוף שלהם כלפי מטה. וכל פעולה קטנה שהם ירצו לעשות תדרוש מהם להשקיע מאמץ- להרים את הראש, להניע את היד, לנוע. אלא שזו הדרך היחידה שלהם לחזק את השרירים- כנגד אותה התנגדות. אבל אז הם מתקשים, ובוכים, ומתוך הרצון להקל עליהם, אנחנו הופכים אותם חזרה לשכיבה על הגב. וככל שנעשה זאת יותר ויותר, יכולת ההחזקה כנגד כוח המשיכה תלך ותפחת והתינוק יצבור פערים.

מבלבל כבר אמרנו?

אז האמת היא שלא ככ- הרי אנחנו יודעים שידע הוא כוח, ואנו כאן על מנת לתת לכם את הידע ואת הכוח לשנות.

אחת הדרכים לעזור לתינוק לשכב על הבטן ביתר נינוחות היא ליצור לו חשיפה הדרגתית וקבועה. החשיפה לא בהכרח תפתור את הקושי אבל היא תעזור לתינוק להכיר אתה מנחה ואת ה משטח וככל שיחשף לו, הוא יראה לו יותר ויותר מוכר ומזמין. אז אתם מוזמנים להניח את התינוק שלכם על הבטן לפחות 4 פעמים ביום, בזמנים נוחים פחות או יותר. השכיבה על הבטן צריכה להיות על משטח נוקשה (כמו למשל מזרן יוגה) ולמשך זמן הולך ומצטבר. למשל- 30 שניות ביום הראשון, 45 שניות ביום השני וכן הלאה.

אם התינוק מתקשה אפשר לטפוח על כל גופו באמצעות כף היד בעודו שוכב על הבטן, ואף להניח את היד שלכם על אזור הישבן. אם את רואים שגופו מתפזר צרו באמצעות הרגליים שלכם מעין “קן” (חברו כף רגל לכף רגל) והניחו את התינוק בתוכו. המקום המצומצם יעזור לו להתארגן ביתר נוחות.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן