טיפלה

הרגע בו שמתם את התינוק שלכם במיטה הוא הרגע בו הוא אמור להרדם באופן עצמאי. אלא שמדובר בתהליך של רכישת מיומנות ואימון.

כדי שנוכל ללמד את התינוק להרדם באופן עצמאי אנחנו צריכים לוודא שכל הצרכים שלו מולאו- שהוא יבש, שהוא לא רעב, שגופו רפוי ונינוח ושהוא לא עייף מדי. אני יודעת שזה אולי ישמע לכם מוזר, אבל תינוק עייף מדי הוא תינוק שמתקשה מאד להרפות את עצמו ולהיכנס לשינה . פעמים רבות הוא נכנס למצב הפוך של פעילות יתר מה שמעמיק עוד יותר את העייפות.

מה התינוק שלכם צריך כדי להרדם עצמאית? ראשית הוא יזדקק לכם, שתלמדו אותו איך לעשות את זה, שתהיו שם לצידו. ושנית- שתקננו לו הרגלים שיקלו עליו את המשימה.

אחד ההרגלים הכי חשובים הוא להניח את התינוק במיטה כשהוא רגוע אך לא רדום, כך שישלים את תהליך ההרדמות שלו באופן עצמאי במיטה. כדי שהתינוק שלכם ילמד להרדם עצמאית הוא צריך שלא תרדימו אותו, אלא שתעזרו לו להרדם לבד. למה זה כ”כ חשוב? כי אם תרדימו אותו הוא יהיה תלוי בהרדמה שלכם גם כאשר הוא יקיץ באמצע השינה. אם הוא ילמד להרדם באופן עצמאי הוא ידע לעשות זאת גם במהלך השינה.  איך תעשו זאת? בכל פעם שהתינוק שלכם בוכה, גשו אליו. נסו לבדוק האם טפיחות עדינות על גופו או צליל של שששששש יכולים להרגיע אותו, אולי מוצץ. אם כן, הרגיעו וצאו מהחדר. זכרו, המטרה שלכם היא להרגיע ולתת לו מענה כדי שיוכל להרדם בעצמו. אם זה לא מספיק, הרימו אותו, הציעו לו נחמה והרגעה- בערסול, בתנועה קלה. ברגע שנרגע- הורידו אותו שוב למיטה להמשך ההרדמות. אל תציעו אוכל, אל תדליקו את האור, אל תדברו- זכרו שכל פעולה כזו מייצרת עוררות ומרחיקה את היכולת להרדם.

תהליך ההרדמות העצמאית אורך מספר לילות. במהלכם סביר שיהיו לילות שבהם ההרדמות היא קלה יותר וכאלה שבהם נראה שיש לתינוק יותר קושי. הטיפ הכי חשוב שיש לי להציע לכם הוא להתמיד. להתמיד בהתנהלות גם בלילות היותר כקלים וגם באלה שנראה שהתינוק ממש מתנגד. אולי יעזור לכם אם תחזקו את עצמכם בידיעה שאתם עושים את התהליך עבורו. עבור הבריאות, הגדילה וההתפתחות שלו.

הטיפ השני שיכול מאד לתמוך בתהליך הוא להחליט מראש מי מכם עושה את התהליך ולהתמיד בו עד ההרדמה ולאורך כל הלילה. העובדה שהתינוק יפגוש אחד מכם לאורך כל הלילה תפחית את הסקרנות שלו לגבי מי יגיע הפעם להרדים. זו גם הזדמנות ממש טובה עבור מי מכם שאינו מרדים, לנוח, לצבור כוחות לקראת הערב הבא.

הסוד הוא בהתמדה. ככל שתתמידו בפעולות, תראו איך מיום ליום תהליך הכניסה לשינה הופך קל יותר ויותר.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן