טיפלה

הנה כמה כללים פשוטים שיכולים לעזור לכם ולתינוק שלכם בתהליך ההסתגלות ולאפשר לכם להנות מחוויה נעימה ומעצימה.

  • התינוק שלכם זקוק לכך שתמסכו עליו. גם אתם זקוקים לאותה התחושה. תחושת הביטחון ביכולת שלכם ושל התינוק שלכם לעשות את התהליך. תסמכו על הבחירה שלכם בגן, תסמכו על הצוות, תסמכו על כך שלתינוק שלכם הולך להיות כיף! ילדים אוהבים להיות בגן. הם בחברה, יש להם עניין, הם פעילים, גדלים ומתפתחים. לא סתם בחרתם את הגן הזה- בחרתם בו מתוך ידיעה שהצוות חם ושהתינוק שלכם יהיה עטוף באהבה. תסמכו על זה!
  • אם אתם מזהים קושי או עיכוב, כדאי לתת להם מענה. חשוב שהילד יגיע למעון כשהיכולת והתפקוד שלו תואמים את הגיל- כך הוא יכול להשתלב בצורה טובה בקבוצה ובמערך היום ואף להתקדם באמצעות הגירויים שיש בגן. אם סדר היום לא מאורגן , אם אתם מזהים קשיים בהרדמות או ביכולת לישון שינה רציפה, אם זמני הארוחות לא מסודרים- כדאי לנסות ליצור עוגנים בסיסיים טרם הכניסה למסגרת.
  • אם החלטת לשנות זמני הנקה- התחילי בשינוי לפני הכניסה לגן. ולמה? מכיוון שתקופת ההסתגלות בגן רוויה בשינויים, כדאי שלא להעמיס על התינוק שלך התמודדות עם שינויים נוספים גם בזירות אחרות. זה הזמן דווקא לתת יציבות בזמנים שמחוץ לזמני הגן, ומיד נדבר על זה.
  • אחד הדברים הכי חשובים שכדאי להקפיד עליהם במיוחד בזמן ההסתגלות הוא להגיע לגן בכל יום בערך באותה השעה. עוד דבר שכדאי להקפיד עליו במיוחד אם אתם מזהים שלתינוק שלכם קשה, זה דווקא להגיע לגן בשעות היותר מוקדמות. כאשר הגן ריק יותר, לגננות יש יותר זמן להתייחס, ההתרגלות לסביבה היא הדרגתית. כשמגיעים בשעות מאוחרות ויש פעילות רחבה- העומס החושי גבוה הרבה יותר. קשה יותר להתרגל.
  • בהמשך לזה- כדאי להקפיד ככל האפשר להגיע כל יום לגן. כמובן אם התינוק מרגיש טוב ולא חולה . שגרה חיונית וקריטית לתהליך ההסתגלות. אחרי שההסתגלות מושלמת והתינוק כבר מכיר את השגרה ואת הסביבה קל הרבה יותר להעדר מהגן ולחזור ללא צורך בהסתגלות מחודשת.
  • התינוק שלכם עובר הרבה שינויים בימי ההסתגלות. לכן, כדאי בימים אלה ליצור שגרה מובנית לאחר הגן, בבית. להציע פעילות מרגיעה, להתאים את הסדר היום לצרכים, לצמצם עד כמה שניתן חשיפה לעוד ועוד גירויים. כדי שהמוח יעשה את תהליך העיבוד נרצה לתת לו מנוחה מהצורך להתמודד עם עוד גירויים מציפים.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן