טיפלה

הנה כמה כללים שכדאי לשים אליהם לב:

  • לוודא שהתינוק לא עייף מדי, לא רעב מדי ורפוי ונינוח.

בואו נלך צעד צעד.. ונתחיל בשינת הלילה

אחת הדרכים לוודא שהתינוק לא מגיע עייף מדי לשינה היא לקבוע שעת השכבה קבועה בסמוך לשעות החשיכה וכמובן בהתאם לגיל. אם התינוק שלכם בן חמישה חודשים שעת השכבה טובה תהיה סביב 18:00-18:30 תלוי עונה. שעת השכבה פירושה השעה שבה התינוק נכנס למיטה.

אבל רגע, הוא אמור להיכנס למיטה כשהוא לא רעב מדי, ולא פעלתן מדי. זה אומר ששעת הארוחה וההכנות לשינה יתחילו כ- 40 דקות לפני שעת ההשכבה. את הזמן הזה נקדיש ליצירת סדר קבוע של פעולות שיאפשרו לתינוק שלכם להיכנס נינוח ורגוע לשינה.

לפעולות אלה שתי מטרות- גם לייצר זמן משותף איכותי לפני הפרידה לשינת הלילה וגם ליצור אצל התינוק נינוחות פנימית ומוכנות לשינה. לכן, נתאים את אופי הפעילות לצרכים של התינוק.

אם התינוק שלכם פעלתן מאד, גופו נוקשה ויש תחושה כללית של מתח- זה יהיה מצוין אם תתנו לו מגע עמוק ואיטי- זה יכול להיות באמצעות עיסוי ואפילו על הבגדים. שילוב של טפיחות בקצב קבוע יהיה מצוין.

לאחר כרבע שעה של פעילות סביר שהתינוק יהיה רעב. השעה כבר סביב 18:00 בערב ובהנחה שהתינוק שלכם כבר מעל גיל שישה חודשים, שאין לו בעיית בריאות או משקל המחייבת האכלת לילה, זו תהיה הארוחה הגדולה האחרונה של היום.

למה חשוב לשים לב בהאכלה לפני ההרדמות? לכך שהתינוק לא ירדם תוך כדי ההאכלה. אם את רואה שהוא קרוב להרדמות, נתקי אותו מהשד. אם הוא ניזון מבקבוק, נתקו את פיטמת הבקבוק טרם ההרדמות. אם הוא בוכה הציעו לו נחמה- ערסלו אותו, הציעו מוצץ, הניעו אותו עליכם ואז, כשהוא רגוע עברו לשלב הבא בתוכנית וכל זה תוך שמירה על אוירה נינוחה ורגועה כזו שלא תייצר עוררות גבוהה מדי.

השלב הבא יהיה תלוי גיל ורצון. אם התינוק שלכם מעל גיל שישה חודשים ואתם מרגישים שהוא יכול להתמודד עם עוד זמן פעילות, זה יהיה זמן מצוין לאמבטיה. אני ממש ממליצה על אמבטיה רגועה, אפשר אפילו באור מעט מעומעם, ללא הרבה נוכחים וללא הרבה משחקים והשפרצות. למה? כי אנחנו רוצים לשמור על האוירה הנינוחה והרגועה, זו שמקדמת את השינה ולא ליצור עוררות מוגברת שתקשה אחר כך על הכניסה לשינה.

אם התלינוק קטן יותר או לחילופין אם אתם מרגישים שהוא כבר מתנמנם אחרי הארוחה ונראה לכם שהוא מוכן לשינה, אין חובה לעשות אמבטיה, תוכלו ישר לעבור לשלב הבא. את זמן האמבטיה תוכלו לשזור בזמן אחר ביום, למשל לאחר ההתעוררות משנת הצהריים ואז להנות ממשחק פעיל בה.

ומה השלב האחרון? שלב הכניסה למיטה, בחדר השינה. זה הזמן להחליף את הטיטול, להלביש בגדי שינה, לשיר שיר או לתת נשיקה ורק לאחר מכן להניח אותו במיטה כשהוא רגוע, שבע, יבש ונינוח לשינה. מאד יעזור לתהליך ההרדמה אם את השלב הזה יעשה משהו אחד- את אמא, אתה אבא, מבלי החלפות וכניסות מיותרות לחדר. זאת כדי שלא לייצר עניין חדש ועוררות מיותרת.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן