טיפלה

זהו, הגיע הרגע להיפרד. אחרי מספר חודשים אינטנסיביים של ביחד, הגיע הזמן להכניס את התינוק שלכם למסגרת. תהא הסיבה אשר תהא, בין אם החזרה שלך לעבודה, בין אם התחושה שזה הזמן הנכון עבור התינוק שלך ובין אם זה בגלל החלטה שזה יהיה נכון עבורכם..

כך או כך, אני בטוחה שברגע הזה עולים לך מיליון שאלות- איך לבחור את המסגרת המתאימה? איך תדעו בוודאות שזה הזמן ואולי שאלת השאלות- איך הוא יסתדר בלעדייך, או במילים אחרות- איך את תסתדרי בלעדיו.

רגע הכניסה למסגרת הוא רגע מכונן. זהו השלב הראשון ביציאה לעצמאות- של התינוק שלכם ושלכם.

וכמו כל רגע גדול, כזה המציף בהתרגשות, בחששות, הדרך הכמעט יחידה לעבור את זה בשלום היא להתכונן.

הנה מספר שיקולים שכדאי לתת עליהם את הדעת בבחירת מסגרת:

הפרטים הטכניים. מקום הגן, דרכי הגעה, חנייה, שעות פעילות. זה אולי נראה לכם שולי אבל חשוב שהגן יהיה נגיש וזמין ושעות הפעילות יתאימו לרצונות ולצרכים שלכם.

כדאי לסייר בגן ולבחון את איכות ובטיחות המבנה, גודל המרחב, כמה מקום יש להתנהל בחופשיות בו, איזה גירויים יש בגן.

גודל הקבוצה גם הוא נתון שחשוב לבדוק- כמה ילדים בתוך הקבוצה, מהו טווח הגילאים וכמובן מהו יחס הצוות.

אני ממליצה לכם לשוחח עם בעלת הגן או הצוות המוביל ולשאול איך מתנהל היום? מהם זמני שינה, זמני ארוחות, זמני פעילות משותפת ולא פחות חשוב מזה- זמני פעילות חופשיים. סוגיה חשובה שכדאי לברר היא איך הצוות נותן מענה לכך שהצרכים של התינוק לא עולים בקנה אחד עם הצרכים של הקבוצה למשל- מה קורה אם התינוק שלכם ממש עייף ומבקש לישון דווקא בזמן שיש פעילות.

מקצועיות הצוות- אחד הדברים הכי חשובים מבחינתי הוא הידיעה ששמנו את היקר לנו מכל בידיים מקצועיות. זה אומר שחשוב לוודא שהצוות הוא בעל ידע מקצועי, שהוא עובר השתלמויות באופן קבוע, שלומד וגדל מקצועית. צוות מקצועי יודע לתת מענה מיטבי וגם לאתר קשיים או מקומות שכדאי לתת להם מענה. האיתור המוקדם חשוב במיוחד בגילאים הצעירים וכשצוות הגן מקצועי ובעל ידע, יש לך חשיבות גבוהה ביותר.

לכל גן, בכל שכבת גיל, צריכה להיות א’גנדה- חזון וערכים בסיסיים על פיהם הגן מושתת. חשוב שתבחרו בגן שהערכים שלו דומים לערכים התואמים את תפיסת העולם שלכם. גם בחירה של גן הפועל על פי ערכים אחרים, שאינם נהוגים בביתכם ושתרצו שהילד שלכם יחשף אליהם היא טובה, רק חשוב שהבחירה תעשה באופן מושכל. בחירת גן שפועל על פי אגנדה שמנוגדת לתפיסת עולמכם עלולה ליצור חוסר אמון וחוסר יכולת לשתף פעולה ומזה כדאי להימנע. אם בחרתם גן הפועל בתפיסה חינוכית שנראית לכם ושאתם לא מכירים, בקשו מהצוות ללמוד ולקרוא על הגישה על מנת שתוכלו להבין את הבחירות הנעשות בגן.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן