טיפלה

כשמסתכלים על תינוק זוחל נדמה שמדובר בפעולה טבעית ופשוטה. והיא אכן טבעית, אבל לא כל כך פשוטה. יכול להיות שהתינוק שלכם קצת מתקשה בה ואם כן יכולות להיות לכך סיבות שונות. לפני שנדבר עליהן ממש חשוב לי להגיד לכם, שלכולן אפשר לתת מענה ואף רצוי

נתחיל מזה שזחילה היא שלב ברצף ההתפתחותי, כלומר- כל תינוק שעבר ברצף ההתפתחותי בסדר ובקצב הנכונים אמור לרכוש את שלב הזחילה. אם אתם מרגישים שהתינוק שלכם מתקשה, סביר להניח שהתשובה תהיה לאו דווקא בשלב הזחילה עצמו אלא בשלבים הקודמים לו.

  • למשל בשלב השכיבה על הבטן. אם התינוק שלכם התקשה, אם לא היה לו נוח, אם העדיף שלא לשכב על הבטן זו יכולה להיות סיבה לעיכוב ברכישת הזחילה. וכדי לקדם אותו לזחילה נצטרך להכיר לו את השכיבה על הבטן ולצור לו התנסות טובה ונינוחה בה. ברגע שהתינוק יהנה משכיבה נינוחה על הבטן תוכלו לקדם אותו לזחילה באמצעות תרגילים יעודיים.
  • סיבה נוספת לעיכוב בזחילה יכולה להיות תחושה לא נעימה של מגע הגוף במשטח. זה יכול להתבטא בניסיונות של התינוק להימנע ככל האפשר מלגעת במשטחים שונים, אולי בהעדפה להיות על הידיים שלך כי שם הכי נעים לו. שלב הזחילה הוא שלב שמחכך את כל הגוף עם תחושות שונות וכשהחשיפה התחושתית לא נעימה התינוק יעדיף שלא לזחול. עיסוי יומי עמוק יעזור לתינוק שלכם להתמודד עם אי הנוחות ויעודד את התפתחות הזחילה.
  • ומה עם התינוק שלכם שוכב על הבטן אבל מתקשה להניע את עצמו קדימה? או להתרומם על שש? זה יכול להיות בגלל חולשה בשרירי חגורת הכתפיים, בשרירי הגב או הרגליים. גם התנועה קדימה וגם העלייה על שש מאתגרים את מערכת שיווי המשקל ויתכן שהיא לא לגמרי בשלה ומוכנה לאתגר. במצב הזה כל מה שצריך לעשות הוא לחזק את השרירים תוך חשיפה לגרייה נכונה של מערכת שיווי המשקל.

ברגע שמבינים מהיכן נובע הקושי, הדרך לשיפור הוא קצרה.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן