טיפלה

רוצה שהילד ישן? אל תתני לו לישון בצהריים, תמשכי אותו עד מאוחר בערב, אז הוא גם ירדם ממש בקלות ואפילו יישן עד מאוחר בבוקר. אה, ואם הוא מתעורר באמצע הלילה, הוא בטח רעב. תנו לו לאכול והוא יחזור לישון.

מכירים את המשפטים האלה?  אני בטוחה ששמעתם אותם לא פעם ואולי אפילו ניסיתם ליישם. כי האמת היא שעל פניו הכל נשמע מאד הגיוני.

אלא שאם אתם מתמודדים שוב ושוב עם קשיי השינה של התינוק שלכם, סביר להניח שמשהו לא עובד.

ומה לא עובד? אף אחת מההנחיות הללו. כי אף אחת מהן לא נכונה, וכולן כאחד מכוונות את התינוק לתוצאה ההפוכה בדיוק- לקושי בהרדמות, לשינה לא רציפה ולעייפות יתר.

שינה רציפה ואיכותית היא התנאי בסיסי להתפתחות ותפקוד תקינים. במילים אחרות, כדי שהתינוק  יתפתח ויגדל, הוא צריך לישון! אז איך יכול להיות שצורך כל כך בסיסי נראה כל כך רחוק מיישום? בגלל שהפתרון לא נמצא בשינה כלל, הוא נמצא במקומות אחרים, “בפרטים הקטנים”. באופן בו היום מתנהל, בסדר הארוחות, בתנועה של התינוק, בהרגלים.

שינה היא אף פעם לא הסיבה לקשיים. היא תמיד תוצאה של משהו אחר. משהו שמטריד את הגוף ואת המערכות ומונע מהם את היכולת להיכנס לשינה ולישון באופן רצוף. מכאן שהמענה לא יכול להיות מענה הממוקד רק בשינה עצמה. אלה באיתור וזיהוי של הגורמים המפריעים ובבניית מענה המותאם להם באופן מדויק.

ומהם הגורמים שעלולים להפריע לשינה? חוסר הרפייה של הגוף, עוררות יתר לסביבה, עייפות יתר, רעב ולפעמים דווקא שובע מוגבר, כאב, אי נוחות או חולי, הרגלים שמייצרים תלות וכולי.

אצל כל תינוק נראה תמהיל מעט שונה ולכן, למרות שבתוצאה הסופית התינוקות לא ישנים, הגורמים ודרכי הטיפול יהיו שונים מתינוק לתינוק.

על מנת לתת מענה מדויק לכל תינוק חשוב להבין מהו סדר היום, מהו הטמפרמנט, מה אופי הפעילות שלו, הרגלי האכילה וכמובן הרגלי השינה. כך, בחקירה מעמיקה אפשר יהיה להבין מה מייצר את אותה אי נוחות המפריעה לתינוק שלכם להנות משינה עמוקה ורציפה.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן