טיפלה

תקופת ההסתגלות למסגרת היא תקופה רוויה עומס ושינויים. לעתים היא מלווה בבכי ובקושי ולנו נדמה שהיא מעידה אולי על כך שלילד שלנו לא טוב במסגרת. אלא שבדיוק כמונו, תינוקות זקוקים לזמן על מנת להסתגל. וכדי להקל עליהם, הנה כמה דברים שכדאי להימנע מלעשות בתקופה זו.

  • ראשית והחשוב מכולם- לא להיכנס ללחץ. זכרו שהתינוק שלכם כרגע עובר שינויים והוא זקוק לכם שתהיו חזקים ויציבים עבורו. ככל שאת תהיו עוגן עבורו כך הוא יוכל לווסת את הטלטלות.
  • עש את הפרידה בבוקר קצרה ככל האפשר. ככל שתתמהמו בגן, ככל שתשארו התינוק שלכם יתקשה יותר ויותר להיפרד מכם, אבל לא רק. הוא יתקשה יותר ויותר להיקשר לצוות. הקפידו להיכנס לגן עם חיוך, מלווה בתחושת ביטחון פנימית שאתם סומכים על התינוק ועל הצוות, הפגישו אותו עם המטפלת שלו והיפרדו בחיבוק ונשיקה. אמרו לגננת שאם היא תזדקק לכם אתם בנייד ושאתם סומכת על שניהם ושיהיה להם יום מושלם.
  • אם יש לכם צורך לעדכן את הגננת או המטפלת במשהו נסו לעשות זאת לאחר הפרידה. התינוק שלכם אולי לא מבין את כל המילים שאתם אומרים אבל הוא מפרש את החוויה שעולה מכם. ואם אתם באים בתחושה של חשש, אם אתם מאד מודאגים, התינוק שלכם יחוש בזה וזה יקשה עליו את ההסתגלות.
  • לאחר הפרידה הקצרה, צאו לשלום לעיסוקייכם. אל תעמדו מחוץ לגן ותקשיבו לבכי. התינוק שלכם יודע שאתם שם ומבין שאתם מודאגים. ואם אתם מודאגים איך הוא יוכל להיות רגוע? כן, רוב הסיכויים שהתינוק שלכם יבכה קצת. זה לא אומר שרע לו בגן. זה אומר שקצת קשה לו, שהוא מתגעגע, שהוא היה רוצה שתשארו. אבל הוא לא לבד. יש לו את המטפלת שתנחם אותו והוא זקוק לאישור מכם שהוא יכול לסמוך עליה ולהתנחם בזרועותיה.
  • אם אין צורך מיוחד נסו להימנע מלהתקשר לצוות במהלך היום. אני יודעת כמה חשוב לכם לדעת שהתינוק שלכם בסדר, אבל תסמכו על הצוות שכל עוד הם לא מתקשרים הכל בסדר. תזכרו שכמו שאתם מתקשרים, כך הורים רבים אחרים מתקשרים ובסופו של דבר, זה פוגע ביכולת של הצוות לתת מענה לילדים. חוץ מזה, שהתינוק שלכם יודע שאתם מתקשרים.. הוא שומע שאומרים “אמא של נדב שוב בטלפון”  ורף הציפיות שוב עולה.
  • ומה לגבי האיסוף מהגן? גם לו יש השפעה על התהליך. הגיעו עם חיוך על הפנים, קבלו את התינוק שלכם בשמחה. היו מוכנים לזה שהוא יבכה ואם זה המצב, חבקו אותו, אמרו לו “אני רואה שהיה לך יום לא קל, אני כאן איתך” , אמרו שגם אתם התגעגתם והמשיכו ביום.
  • באותו עניין- אין צורך לשאול את הגננת המון שאלות בעת האיסוף: הוא אכל? כמה הוא בכה? מה עשיתם כשהוא בכה? כמה הוא ישן? התינוק שלכם ממש רוצה להיות איתכם עכשיו, הוא כבר ממש רוצה ללכת.. את השיחה הזו אפשר לעשות אחרי שעות הגן, בנייד ולא בפניו.

אני יודעת שעד כמה שנשמע שהטיפים האלה פשוטים, הם ממש לא פשוטים ליישום. אם זאת, בעוד כמה ימים תוכלו להתבונן מהצד ותראו כמה התינוק שלכם מאושר בגן, והרי זה כל מה שאנחנו רוצים לא?

 

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן