טיפלה

כמה פעמים דימיינתם את הרגע הזה? הרגע הזה שבו אתם אוחזים בידו והולכים זה לצד זה. בגאוה אתם מתבוננים בילד שלכם, זה שעד לפני רגע ממש היה תינוק שתלוי בכם באופן כמעט מוחלט וכעת, גדל והתפתח והינה הוא עושה את צעדיו הראשונים בעולם העצמאות. הוא הולך! וברגע אחד הכל משתנה. עכשיו הוא חלק “מעולם המבוגרים” ועם ההבנה הזו מגיעים רצונות מגובשים, דעות נחרצות וחתירה מתמדת לעצמאות.

שלב ההליכה הוא לא רק שלב שבו התינוק לומד ללכת, הוא שלב בו התינוק שלך נפרד מסממנים תינוקיים ומסגל לעצמו התנהגויות שעוד לא הכרת. הוא מתעקש, הוא רוצה לבד, הוא מבקש בדרכו, הוא הולך ויוזם, הוא מתנסה. במילים אחרות- הוא גילה את כל היופי שיש לעולם להציע לו וכעת הוא מוכן ומזומן לכבוש אותו. ברגעים אלה ממש הוא הופך מתינוק לפעוט.

מהרגע בו הפעוט שלכם יחל ללכת, תרגישו כאילו שהכל עובר בהילוך מהיר. הפעוט ידרוש יותר ויותר עצמאות. הוא יהנה מחופש מלא לחקור את הסביבה שלו- זו הקרובה וגם זו הרחוקה ממנו. וככל שהוא יתרחק, וימלא את זמנו בחקירה, במשחק, בלמידת העולם- כך יעלו בתוכו שאלות שיאתגרו את הסקרנות שלו. ומכיוון שהוא מרוגש מהיכולות שלו, הוא יבקש למצוא את התשובות בעצמו. זו הסיבה לכך שאולי תרגישו שהוא מתעקש יותר, מבקש לעשות דברים לבד, מראה תסכול שהדברים לא נעשים בדרך שלו. ומתוך החקירה והלמידה שלו הוא יתחיל להבין- מה צריך לעשות כדי לקבל דבר מה, ומה עושים כאשר רוצים משהו ולא מקבלים אותו, איך לבקש ממש ממש יפה, ואיזה חיוך בדיוק לחייך כדי שמה שהוא רוצה יקרה.

זה שלב שבו הפעוט ממש מאוהב ביכולות שלו, בעולם, בכל השפע שמוצע לו והניסיון לעצור אותו, לצמצם אותו, להחזיר אותו לאותה חוויה סימביוטית ראשונית שממנה הוא יצא עלולה ממש להיתפס כאיום. לכן, זה ממש חשוב שתעודדו אותו לרכוש הליכה עצמאית.

גיל רכישת ההליכה נע בין גיל שנה לשנתיים. פעוטות בני 12-14 חודשים שעשו תהליך התפתחותי תקין בשלים ומוכנים להתחיל את מסע ההליכה. עד כדי כך בשלים שרבים מהפעוטות עושים את צעדיהם הראשונים ממש ביום ההולדת שלהם. אחרים יכולים להתעכב מעט אך מאחר וזהו שלב כה משמעותי, מומלץ מאד להובילם לרכישתו מהר ככל האפשר.

...אולי יעניין אתכם גם

דילוג לתוכן